Edilii braşoveni vor să execute lucrările cu fonduri structurale, lucrarea fiind cuprinsă în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană. Municipalitatea sibiană achită aproximativ 1,49 milioane de euro pentru construcţia unui kilometru, în timp ce la Braşov costul e de 3,1 milioane.
Braşovul reuşeşte să surclaseze Sibiul din punct de vedere al drumurilor. Nu este vorba, însă, de starea şoselelor, ci de costurile de execuţie ale lucrărilor, care la poalele Tâmpei sunt de-a dreptul exorbitante.
Recent, Consilul Local Braşov a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru execuţia ultimului tronson al ocolitoarei, care va face legătura între DN 13 şi DN 1 şi care va scoate tot traficul greu din oraş. Costurile de execuţie sunt previzionate la suma de 18,7 milioane de euro pentru cei şase kilometri.
Dacă este să facem un calcul simplu, un kilometru de centură, la Braşov, ar costa aproximativ 3,1 milioane de euro. La aceştia bani se mai adaugă alte zece milioane pentru expropieri şi proiectul tehnic.
În schimb, la Sibiu, centura, ale cărei lucrări sunt executate chiar de către firma braşoveană Vectra, sunt de 9,85 milioane de euro, pentru un tronson tot de şase kilometri. Cu alte cuvinte, costul construcţiei pe kilometru este de 1,6 milioane de euro, aproape la jumţătate faţă de preţul estimat la Braşov.
Lucrări asemănătoare
Pe centura Sibiului sunt proiectate două sensuri giratorii, la intersecţia cu alte drumuri, dar şi două podeţe. La Braşov, situaţia este asemănătoare, trei sensuri giratorii, un pod şi un pasaj, care într-adevăr este mai complex, fiind prevăzut cu mai multe bucle şi bretele la intersecţia cu DN 1. Un alt „atuu" al Braşovului ar fi că tot tronsonul ar avea câte două benzi pe sens, iar la Sibiu, 3,6 km vor avea doar câte o bandă pe sens, dar trebuie să ţinem cont de faptul că 2,4 km vor avea profil de autostradă. „Deocamdată,