Ivatherm, producatorul roman de dermatocosmetice pe baza de apa termala Herculane, controlat de Rucsandra Hurezeanu, a finalizat 2009 cu o cifra de afaceri de aproape doua milioane de euro, in crestere cu 10% fata de anul anterior, in conditiile in care majoritatea industriilor au fost afectate de turbulentele economice si au inregistrat evolutii negative.
"Industria cosmetica nu a fost atat de mult afectata de criza financiara comparativ cu alte industrii. Este adevarat ca pe piata de dermatocosmetice nu mai putem vorbi de cresteri de 40% asa cum am fost obisnuiti in perioada 2007-2008, dar evolutia ei este totusi pozitiva, acesta fiind cel mai dinamic segment pe piata cosmeticelor", a declarat Rucsandra Hurezeanu, care a reusit sa acapareze 10% din acest segment, fiind in competitie directa cu giganti internationali care au adus pe piata locala branduri precum Avene si Vichy.
Potrivit Rucsandrei Hurezeanu, piata dermatocosmeticelor ajunge la un nivel de peste 20 de milioane de euro, adica sub 3% din totalul industriei, dominata de cosmeticele mass-market, in aceasta categorie intrand companii precul L'Oréal, Beiersdorf, Avon sau Oriflame.
Potrivit jucatorilor din acest segment, piata cosmeticelor a suferit o scadere a vanzarilor de circa 10%. Chiar daca dermatocosmeticele au raportat cresteri, jucatorii din acest sector admit ca s-au confruntat cu o problema.
"Am intampinat dificultati din cauza lipsei de lichiditati, situatie creata ca urmare a intarzierilor inregistrate in colectarea de creante din farmacii. Rata medie de colectare a creantelor noastre din farmacii este de sase luni. In conditiile in care furnizorii externi lucreaza majoritatea cu plata la comanda sau la livrare, se creeaza o situatie dificila si o nevoie continua de lichiditati", afirma Hurezeanu.
Se asteapta la cresterea pietei
Tinand cont ca piata autohtona d