Romania are prea multa reclama stradala si este nevoie de reglementarea acestei piete, pentru a aduce venituri mai mari atat advertiserilor, cat si bugetelor locale, spune William Eccleshare, presedinte si CEO al grupului american Clear Channel International, unul dintre cei mai importanti jucatori in domeniul publicitatii outdoor la nivel mondial.
In Romania ei sunt pe locul patru, cu o cota de piata de 10%, dupa Epamedia (Austria), Affichage (Elvetia) si News Outdoor (SUA). "Romania are o piata outdoor destul de puternica. In mixul de media, publicitatea stradala are o cota importanta de peste 10%, ceea ce este un nivel destul de ridicat comparativ cu pietele europene unde ponderea se situeaza de obicei intre 5-10%. Insa aceasta piata are nevoie de reglementare, de ordine si control. Sunt prea multe reclame stradale care nu aduc beneficiu nici autoritatilor si nici advertiserilor", spune William Eccleshare intr-un interviu acordat in exclusivitate ZF. El da ca exemplu numarul mare de panouri publicitare pe care le-a zarit in drumul dinspre aeroportul Otopeni catre capitala.
Outdoor-ul ramane cel mai mare segment al pietei publicitatii care nu beneficiaza de instrumente de masurare sau de legislatie, o piata estimata anul trecut la 42 mil. euro, in scadere cu 40% fata de anul anterior, conform raportului pietei media lansat de agentia Initiative, Media Fact Book. Scaderea a fost inregistrata pe fondul reducerii bugetelor de advertising, publicitatea stradala fiind unul dintre mediile de comunicare cele mai afectate, alaturi de print.
Grupul american a intrat pe piata locala in 2007, prin achizitionarea companiei romanesti Klass Advertising, unde controleaza 90% dintre actiuni si care, dupa preluare, a devenit Clear Channel Romania. Restul de 10% dintre participatii sunt detinute de Mihai G. Mihai, CEO al Clear Channel Romania, si Florin Gindila,