Căşuneanu, Beşciu şi Umbrărescu sunt detronaţi în licitaţie de noul val de regi ai asfaltului, reprezentat de Theodor Berna, de la Tehnologica Radion şi de fraţii Horpos de la Straco.
Contractul de construire a autostrăzii Deva-Orăştie riscă să devină un nou tun care va costa bugetul de stat 30 de milioane de euro. Românilor li se spune că ţara nu are bani de construit autostrăzi, însă Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi-a făcut o practică din a da contracte de sute de milioane de euro unor firme clasate pe locurile inferioare la licitaţii, sub pretextul că ofertele acestora sunt mai serioase decât cele ale firmelor care au cerut bani puţini.
Surse neoficiale din cadrul proiectului autostrăzii Deva-Orăştie, al cărei constructor va fi numit mâine, acuză existenţa presiunilor asupra comisiei de licitaţie ca acest contract, cu o valoare de aproape 200 de milioane de euro, să meargă la una dintre asocierile clasate pe locurile inferioare. Cei mai puţini bani au fost ceruţi de asocierea Alpine-FCC, adică 148,9 milioane euro. Al doilea preţ din licitaţie a fost cerut de Straco-Strabag (177,9 milioane euro), în timp ce parteneriatul Astaldi-Tehnologica Radion-Max Bogl a avut o ofertă cu 800 de mii de euro mai scumpă decât Straco-Strabag, adică 178,7 milioane euro. FCC a primit un semn să nu se aştepte la câştigarea licitaţiei. Firma spaniolilor a fost ameninţată de către ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, cu nici o săptămână înainte de anunţarea rezultatului licitaţiei pentru Deva-Orăştie, în care este favorită la criteriul preţ, cu rezilierea contractului pe autostrada Timişoara-Arad, pe motiv de întârzieri.
Câştigătorul, jonglat la „tehnic"
Cu motivaţia că se doreşte acordarea contractului unei firme serioase, capabilă să facă lucrările, CNADNR şi-a asigurat, prin sistemul de punctare a ofertanţilo