Arhitecţii şi urbaniştii care lucrează la PUG au propus alocarea de spaţii pentru pietoni şi biciclete, “rezervarea” de terenuri pentru promenadă şi un regim de înălţime de maxim 6 etaje.
Studiile realizate în urma unui workshop decătre specialişti din Germania, alături de echipa care lucrează la PlanulUrbanistic General, au avut în vedere culoarul Someşului, dar şi zone adiacente(strada Horea şi calea ferată), şi au fost discutate ieri la PrimăriaCluj-Napoca. Măsurile generale vizează structurarea unui sistem de trafic “înscară”, cu magistrale pe direcţia est-vest şi legături pe direcţia nord-sud,dar şi implementarea unei alternative de trafic pe malurile Someşului pentrupietoni şi biciclişti şi implementarea unui sistem de transport publiceficient, cu autobuz, tramvai şi tren regional. “Someşul ca prezenţă are unpotenţial foarte important pentru oraş, iar în unele locuri este «prezent», înaltele, nu. Silueta oraşului, cu biserici, este o imagine importantă. Amîncercat să prezervăm această imagine şi să nu folosim modele neadecvate. HongKong şi Shanghainu pot fi modele pentru Cluj. Pe de altă parte, în Hamburg se permite un regim de înălţime demaxim şase niveluri, pentru ca fundalul oraşului vechi să rămână ca imagine.Convertirea zonelor industriale, dacă le avem, trebuie făcută în aşa fel încâtsilueta Clujului să fie protejată”, a menţionat Bernhard Winking, arhitect şiurbanist invitat din Hamburg să ia parte la studierea culoarului Someşului. Măsurile cu cel mai înaltgrad de prioritate au ca scop crearea unui cartier subcentral, cu funcţiunimixte şi calitate crescută a vieţii, conectarea străzilor, realizarea unui podnou, amenajarea Parcului Feroviarilor şi orientarea lui spre Someş. Măsurilepropuse în noul PUG vor avea în vedere retrageri şi alinieri la stradă cuscopul de a se reuşi “câştigarea” pentru oraş a unei suprafeţe dedicate uneizone de promenadă. “