Săptămâna aceasta - până duminică - patronii de restaurante au decis să facă cu ochiul clienţilor. Cu câteva zile înaintea debutului cupei mondiale de fotbal din Africa de Sud, peste 700 de restaurante din Franţa îşi scad preţurile în cadrul unei operaţiuni botezate "Toţi la restaurant".
Săptămâna aceasta - până duminică - patronii de restaurante au decis să facă cu ochiul clienţilor. Cu câteva zile înaintea debutului cupei mondiale de fotbal din Africa de Sud, peste 700 de restaurante din Franţa îşi scad preţurile în cadrul unei operaţiuni botezate "Toţi la restaurant".
700 de cârciumi, de la cele mai puţin prestigioase până la cele mai selecte restaurante franceze, au decis ca de luni până duminică să lanseze o operaţiune promoţională.
Fireşte, evenimentul economico-gastronomic nu este străin de Cupa mondială de fotbal. Mulţi francezi urmăresc meciurile afară din casă, dar mai degrabă în baruri decât în restaurante. Răspunsul la dilema pe care şi-o pun unii îl veţi afla mai târziu.
Nu, mai degrabă operaţiunea doreşte "să redea chef francezilor să se întoarcă la restaurant ca să trăiască o experienţă gastronomică cu produse de gamă superioară". Momentul este pare-se propice, cel puţin pentru patroni, întrucât sectorul iese dintr-o perioadă de criză.
Amatorii de mâncăruri bune vor aprecia această iniţiativă, copiată după americanul "Restaurant week". Clienţii vor avea dreptul la meniuri ce nu vor depăşi 20 de euro la prânz şi 35 seara, fără băutură. Să-l ascultăm pe Alain Ducasse, mare bucătar francez şi patron de cârciumă, partener şi el al operaţiunii "Toţi la restaurant":
În şapte din restaurantele mele din Paris va exista o propunere de acest fel, de meniuri la preţ redus.
Gastronomia franceză este considerată ca fiind foarte scumpă.
Prin această operaţiune, vrem să demonstrăm că gastronomia franceză este acce