Faptul ca isteria Apple a cuprins intreaga lume nu mai este o noutate. Produsele companiei, care periodic mai surprinde cu cate un nou gadget, au facut ca aceasta sa depasesca Microsoft, devenind astfel cea mai mare companie de tehnologie dupa valoarea de piata, ca urmare a veniturilor inregistrate in 2010.
Care este insa reteta succesului? Le Figaro va dezvaluie cateva din "ingredientele" succesului Apple.
1. Un lider vizionar si carismatic
Cu siguranta, motorul companiei este Steve Jobs, care isi conduce echipa cu entuziasm, dar si cu autoritaritate, lucru care seduce si sperie in acelasi timp. Demis in 1985, cand vanzarile scazusera, si intors la carma Apple in 1996, lui i se datoreaza toate inovatiile Apple: interfata grafica, mouse-ul, fonturile cu latime variabila, iMac, iPod si iPad.
2. Obiecte magnifice
Atunci cand iMac a fost lansat in 1998, lumea computerelor era populata in exclusivitate de masini si ecrane dreptunghiulare si gri. Pentru lumea informatica a fost un soc, iar pentru Apple un nou suflu.
Datorita designerului Jonathan Ive, marca Apple are zeci de produse usor de recunoscut. iPod-ul, lansat in 2001, a surprins cu formele sale netede si elegante, mai ales ca nu are inesteticele suruburi. In mod similar, iPhone-ul a surprins prin faptul ca are un singur buton.
Printre cele mai de succes produse se numara iMac G4 Turnesol, lansat in 2002, care are procesorul in partea de jos a ecranului, MacBook Air si, in sfarsit, popularul iPhone.
3. Simplitatea utilizarii
Toate produsele Apple se utilizeaza extrem de usor. De exemplu, Mac OS se poate folosi aproape intuitiv, fiind simplu chiar si pentru cei incepatori in ale calculatoarelor. iPod-ul, vandut in 260 de milioane de exemplare, este, de asemenea, foarte usor de utilizat, ca sa nu mai vorbim de