Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a elaborat un proiect de decizie prin care vrea să pună la punct un set de măsuri de combatere a apelării abuzive a serviciului de urgenţă 112, potrivit instituției.
Pentru a limita gradul de ocupare al serviciului de urgență, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) propune și stabilirea unor măsuri pentru combaterea apelurilor involuntare (apelurile silențioase și apelurile cu număr greșit).
Avertizare prin SMS de la două apeluri abuzive
Proiectul propune ca abonații care înițiază cel puțin două apeluri abuzive în cursul aceleiași zile din rețelele publice mobile de telefonie să primească un mesaj de avertizare cu privire la încălcarea legislației în vigoare.
În cazul abonaților care au apelat abuziv serviciul de urgență de cel puțin șase ori în cursul aceleiași zile, apelurile vor fi redirecționate, timp de cinci zile, către un serviciu automatizat IVR (Interactive Voice Response = Sistem de Raspuns Automat), înainte ca apelul să fie transferat către un operator 112.
În cazul apelurilor abuzive efectuate din rețelele publice fixe de telefonie, mai mult de două asemenea apeluri în cursul aceleiași zile, se propune redirecționarea, timp de cinci zile, a apelurilor către o platformă interactivă.
Apelurile involuntare, efectuate din retelele publice fixe sau mobile de telefonie, vor fi redirecționate, în mod automat, exclusiv pe durata zilei în care au fost efectuate, către un serviciu automatizat IVR prin intermediul căruia apelantul va fi informat că a apelat serviciul de urgență 112 și, în cazul în care dorește să solicite serviciile de urgență, să apese tasta 5 de două ori. În cazul în care, după o așteptare de 20 de secunde, apelantul nu efectueaza procedura solicitată, este decon