Noul Volkswagen Touareg se bate acum cu SUV-urile premium din clasa sa: BMW X5 şi Mercedes ML. Dorina Novac, prezentatoarea de la GSPTV, a fost printre primii români care l-au testat.
Istoria Volkswagen-ului Touareg a început în 2002, ajungînd acum la cea de-a doua generaţie. SUV-ul german s-a prezentat la drive test in faţa Dorinei Novac, prezentatoarea de la GSPTV, cu un motor de 3 litri, V6, TDI. Adică diesel, dar cu 240 CP. Lesne de înţeles, un propulsor foarte puternic, garnisit cu o transmisie automată în 8 trepte. Cei din Wolfsburg, acolo unde se face Touareg-ul spun că această cutie automată a fost special concepută pentru drumurile off-road. Nu-i contrazicem, dar transmisia în 8 trepte, care are trei moduri de funcţionare, Drive, Sport şi Manual, este efectiv încîntătoare, oferindu-i şoferului, aproape tot timpul, o treaptă superioară. Cuplul este disponibil încă de la 2.000 de rotaţii de minut, astfel că Touareg-ul îşi poate arăta muşchii în orice moment.
Noul VW Touareg are suspensia pneumatică, fiind adaptivă. Detectează singur suprafaţa de rulare şi efectiv se pliază condiţiilor de drum. Şi aici sînt trei opţiuni: Comfort, Normal şi Sport. Dacă e vorba de off-road, garda la sol se măreşte, iar SUV atacă fără problemele pantele înclinate.
Consumul noului Touareg este rezonabil, asta şi datorită funcţiei Start&Stop, care opreşte motorul cînd maşina staţionează la semafor. Într-un mediu urban aglomerat, SUV-ul celor de la VW ajunge la 13-14 l/100 km. La o viteză de croazieră de 120 km/h, pe pilot automat, maşina nu depăşeşte 9 l/100 km, ceea ce nu-i rău deloc. În interior, Touareg-ul ascunde puterea motorului, care se dovedeşte silenţios, zgomotul produs fiind unul nederanjant.
44.763 de euro este preţul pentru un VW Touareg, 3.0 V6 TDI Bluemotion
Adversari
Marcă Preţ de baz