Danone, cel mai mare producator local de iaurturi, a fost cel mai promovat brand local in 2009 din punctul de vedere al sumelor (calculate la rate-card) investite, cu un buget de peste 194 mil. euro, in crestere cu 50% fata de 2008, potrivit studiului Media Fact Book.
In 2008, Danone era cel de-al patrulea cel mai promovat brand local, dupa Vodafone, Cosmote si Garnier, cu investitii de aproape 130 mil. euro rate-card, potrivit aceleiasi surse.
"Prezenta mai mare in media a fost determinata atat de contextul economic (preturile in media au scazut in 2009 - n.red.), cat si de faptul ca anul trecut au avut loc mai multe promotii pe care le-am anuntat in special pe posturile de televiziune", au declarat reprezentantii companiei. Acestia au completat insa ca ritmul de crestere al bugetului de promovare net al companiei a crescut anul trecut cu 10% fata de suma alocata in 2008, aceasta crestere fiind bugetata si pentru anul acesta.
Stephane Batoux, directorul general al Danone Romania, declara recent ca la evolutia filialei locale a grupului francez din 2009 au contribuit atat optimizarea portofoliului prin lansari de noi produse (ca Activia Mic Dejun) si renuntarea la cele neprofitabile, cat si investitiile realizate de Danone anul trecut si extinderea gamei de produse la promotii.
Astfel, producatorul marcilor NutriDay si Activia a castigat 5% din piata iaurturilor cu fructe, potrivit datelor reprezentantilor companiei. In 2009, Danone Romania a avut o cota de piata de 72% in volum pe acest segment comparativ cu 67% in urma cu doi ani. De asemenea, subsidiara locala a grupului francez si-a mentinut in 2009 cotele de piata, un an in care majoritatea companiilor au fost afectate de criza economica si de scaderea preturilor prin promotii sustinute.
In plus, anul trecut cifra de afaceri a Danone a inregistrat un avans de 3% in lei, la 434,6 mil