Astfel, de la darea în folosinţă din luna mai a anului 2007 a tronsonului Drajna - Feteşti, cu o lungime de 36,8 kilometri, lucrările au intrat parcă în conservare. Acum un an, reprezentanţii Ministerului Transporturilor ne declarau că în cel mult o lună ar fi trebuit să demareze lucrările pentru finalizarea ultimelor două tronsoane din Autostrada Soarelui, respectiv Cernavodă - Medgidia şi Medgidia - Constanţa. La un an distanţă şoferii nu văd ceva concret, iar sezonul estival va veni cu tradiţionalele blocaje în trafic.
În ultimul an, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNDANR) a realizat doar lucrări de întreţinere cum ar fi cele de desfundare a şanţurilor. "În perioada 1 mai 2009-1 mai 2010 s-au întreprins lucrări de punere în ordine a părţii carosabile, ca de exemplu reparaţii gropi, colmatări îmbrăcăminte asfaltică; s-au executat decolmatări şi desfundări de şanţuri şi rigole, s-a efectuat întreţinerea curentă a podurilor şi s-au executat marcaje rutiere", ne-a declarat Dorina Tiron, directorul general al CNADNR.
Tiron ne-a spus că anul acesta se va lucra "pe toate tronsoanele autostrăzii", respectiv Cernavodă - Medgidia, Medgidia - Constanţa, precum şi la centura Constanţa. "Estimăm că stadiul fizic de finalizare a autostrăzii va ajunge, la sfârşitul lui 2010, la aproximativ 55%", a spus Tiron.
Potrivit contractelor de proiectare şi execuţie a lucrărilor aferente celor două tronsoane de autostradă, termenul de finalizare ar trebui să fie anul 2011. Tronsonul Cernavodă - Medgidia este realizat de firma Colas SA, va avea o lungime de 19,2 km şi va costa 224 de milioane de euro. Pe tronsonul Medgidia - Constanţa, cu o lungime de 31,8 km kilometri, lucrează JV Astaldi& Max Böegl. Valoarea contractului cu consorţiul italiano-german este de 211 milioane de euro, iar fondurile pentru execuţie provin d