Succesul in afaceri depinde in mare masura de strategiile si viziunea managerilor, daruirea angajatilor si o buna cunoastere a pietei, dar la fel de importanta este si studierea atenta a adversarilor.
Informatiile corecte despre rivalii din mediul de afaceri ar putea sa joace un rol extrem de important si sa asigure un avans in special atunci cand companiile rivale se afla umar la umar in domeniul lor de actvitate. Forbes a explicat cateva metode de spionaj in afaceri, care nu incalca nici legea si nici nu sunt foarte costisitoare.
Metoda clasica de aflare a unor informatii valoroase este petrecerea timpului in barul de langa firma concurenta, unde angajatii ies dupa program. Strategii si consilierii sustin ca cei mai multi dintre angajatii adunati aici se plang de locul de munca sau se lauda cu lucrurile importante pe care le fac la birou.
Dar exista si metode mai avansate, la fel de legale si ieftine. De exemplu, dimineata, echipele de conducere a centrelor comerciale obisnuiesc sa organizeze sedinte ad-hoc exact in apropierea magazinelor, imediat dupa ce acestea se deschid.
Cine "isi face cumparaturile" prin aceste magazine poate pleca acasa cu informatii valoroase. Reprezentantii altor magazine ar putea afla astfel ca un produs pe care ei nu l-au promovat indeajuns se vinde foarte bine si ar trebui sa ii acorde mai multa importanta. De asemenea, un furnizor poate auzi ca acestia nu sunt multumiti de serviciile altuia si poate profita de informatii pentru a-i fura cateva contracte.
"Gura mare" a agentilor de vanzari este valoroasa pentru competitie
Agentii de vanzari sunt si ei o sursa nesfarsita de informatii utile deoarece stiu foarte multe si le place sa vorbeasca. Strategii sugereaza ca zece angajati ai companiei sa fie delegati sa dea telefoane agentilor de vanzari rivali si sa le ceara ca