Din cauza recesiunii, aproape 20% dintre companiile bucureştene şi-au trimis angajaţii să lucreze de acasă, renunţând la spaţiile de birouri. Patronii au scăpat astfel de costurile cu închirierea sau întreţinerea birourilor reuşind să facă economie chiar şi de 50% din costurile totale, fără a recurge la alte soluţii de criză, cum ar fi tăierea salariilor sau concedierea
Unii dintre patronii firmelor mici şi mijlocii din Capitală au găsit o soluţie pentru a face economie la bugetul companiei, au renunţat la sediile firmelor şi i-au trimis pe angajaţi să lucreze de acasă.
"În momentul acesta aproape 20% dintre imm-uri au preferat să-şi taie astfel din costuri decât să dea oameni afară sau scadă drastic salariile. Cred că este cea mai bună soluţie şi unii au reuşit să facă economie chiar şi de 50% din buget. La o companie cu 10-50 de angajaţi, chiria, internetul, telefonia, întreţinerea, curentul electric şi celelalte consumabile au ajuns să coste chiar şi cât erau salariile angajaţilor la un loc", a spus Luminiţa Oprea, fondator Saga Business & Community, o companie care oferă consultanţă firmelor pe probleme de eficientizare şi economisire a resurselor.
Specialiştii spun că în perioadă de criză companiile ar trebui să facă economie de oriunde din altă parte dar să nu renunţe la angajaţi preferând să păstreze un sediu scump sau maşini de serviciu costisitoare. "Cu siguranţă că acesta va fi trendul, angajatorii care vor conştientiza ca doar oamenii aduc profit, nu birourile, vor alege varianta teleworking-ului. Cei care vor dori să păstreze aparenţele probabil că vor suferi sau chiar dispărea. IMM-urile din zona de consultanţă cu precădere au o şansă să supravieţuiască crizei folosind soluţia cu munca de acasă. A munci de acasă nu înseamna a nu mai avea control asupra muncii angajatului, ci înseamnă să impui termene limită care, spre mirarea şefil