Prelungirea recesiunii si piedicile din calea derularii investitiilor locale determina oamenii de afaceri locali sa ceara socoteala Ministerului Economiei.
Dezvoltatorii de platforme logistice de pe plan local spun ca in proiectele derulate au intampinat dificultati in relatia cu autoritatile locale, iar cea mai mare parte a retelelor de utilitati a trebuit sa le realizeze prin investitii proprii.
Oamenii de afaceri locali au devenit din ce in ce mai vocali in ultima perioada, acestia cerand oficialilor guvernamentali si reprezentantilor Companiei Nationale Autostrazi si Drumuri Nationale detalii despre administrarea fondurilor si evolutia proiectelor aflate in derulare si in cadrul evenimentului "Cei mai mari jucatori din economie. Modernizarea Romaniei. Cum va arata economia in 2020?", organizat saptamana trecuta de Ziarul Financiar.
"Investim in Romania din 1998 si ne-am confruntat cu multe probleme: rambursarea TVA, lipsa infrastructurii. A trebuit sa mergem mai departe cu constructiile, sa facem drumurile, infrastructura electrica. Dupa constructia statiei de transformare ea a intrat in proprietatea ENEL, fara sa primim vreun avantaj", a declarat Salah Turkmani, presedinte al dezvoltatorului Mega Company in cadrul "The Logistic Conference", organizata de firma de consultanta imobiliara King Sturge. El a declarat pentru ZF ca investitiile pentru statiile de transformare si utilitatile aferente proiectelor din Chiajna construite de Mega Company s-au ridicat la 2 milioane de euro.
Borbely Karoly, secretar de stat al Ministerului Economiei, a mentionat ca in prezent se fac demersuri pentru grabirea rambursarii TVA-ului, iar dupa adoptarea masurilor de austeritate este posibil sa se deblocheze plata datoriilor de circa 1 miliard de euro pe care statul trebuie sa le achite. "Referitor la investitii si sistemele de conectare la infrastructuri,