Potrivit datelor Observatorului Audiovizual European, numărul ecranelor digitale pe care pot fi vizualizate pelicule în format tridimensional s-a triplat în 2009, în Europa. ajungând de la 1.500 la sfârşitul anului 2008 la 5.000 la finalul anului trecut, în timp ce România are 41 de ecrane digitale, România avea, la sfârşitul anului 2009, 41 de ecrane digitale, faţă de 14 la sfârşitul anului 2008. Serbia a deschis, în 2009, primele şase cinematografe cu ecran digital, iar Slovacia pe primele zece. Cele mai multe ecrane digitale, 904, sunt în Franţa, ţară urmată de Marea Britanie cu 668 ecrane, Germania cu 592, Italia cu 428 şi Spania cu 238. Peliculele 3D au fost proiectate în 69% dintre cinematografele care dispun de un ecran digital, spre deosebire de SUA, unde peliculele tridimensionale au ajuns pe jumătate dintre cele 7.736 de ecrane digitale. Datorită creşterii importante a preţului biletelor la peliculele 3D, încasările în Europa au crescut cu 12% în 2009 faţă de anul anterior, marcând un record de 6,3 miliarde de euro.
Autori: A.B.
Potrivit datelor Observatorului Audiovizual European, numărul ecranelor digitale pe care pot fi vizualizate pelicule în format tridimensional s-a triplat în 2009, în Europa. ajungând de la 1.500 la sfârşitul anului 2008 la 5.000 la finalul anului trecut, în timp ce România are 41 de ecrane digitale, România avea, la sfârşitul anului 2009, 41 de ecrane digitale, faţă de 14 la sfârşitul anului 2008. Serbia a deschis, în 2009, primele şase cinematografe cu ecran digital, iar Slovacia pe primele zece. Cele mai multe ecrane digitale, 904, sunt în Franţa, ţară urmată de Marea Britanie cu 668 ecrane, Germania cu 592, Italia cu 428 şi Spania cu 238. Peliculele 3D au fost proiectate în 69% dintre cinematografele care dispun de un ecran digital, spre deosebire de SUA, unde peliculele tridimensionale