Faţă de 2008, anul de vârf al vânzărilor, 2010 va fi cu aproximativ 37% mai slab
În ciuda scăderii pieţei, majoritatea jucătorilor anunţă afaceri în creştere, la fel şi pentru 2011
După creşteri semnificative şi consecutive în anii anteriori, cu 2004-2008 un interval plin de creşteri, piaţa învelitorilor pentru acoperiş din România s-a prăbuşit anul trecut, iar în 2010 îşi va continua scăderea deşi nu va mai fi la fel de afectată, potrivit Final Distribution, importatorul de ţiglă Gerard în România, care citează un studiu al Neomar.
În 2005, faţă de 2004, valoarea pieţei de profil locale crescuse cu, nici mai mult nici mai puţin, de 68 de procente, de la 47,66 milioane de euro, la 78,54 milioane de euro. Pe fondul unui boom în sectorul construcţiilor stimulat de rezultatele pieţei imobiliare locale, vânzările de învelitori au continuat să crească puternic, cu 38% în 2006, faţă de 2005, la un nivel de 108,63 milioane euro, urmată de o creştere de 40% în 2007, până la 152,56 mil. euro şi culminând cu ultimul an de creştere, 2008, când piaţa a avansat cu "doar" 16 procente, la 177,39 milioane de euro.
Odată cu adâncirea în criză şi reducerea ritmului din construcţii, 2009 a venit cu un declin puternic al vânzărilor companiilor de profil din România, la un total de 116,78 milioane de euro, adică în scădere cu 34%, faţă de 2008, care a fost apogeul ultimilor ani.
Potrivit datelor remise de Final Distruibution la solicitarea Curierului Naţional, care citează studiul evoluţiei ultimilor ani al Neomar, 2010 va rămâne un an marcat de scăderea nivelului pieţei, coborând aproape de nivelul anului 2006. Faţă de anul trecut, potrivit calculelor Neomar, piaţa va atinge un nivel al vânzărilor de 111 milioane de euro, cu 5% mai mic ca cel din 2009 şi foarte aproape de nivelul de 108,6 mil. euro înregistrat în 2006.
Afacerile Ton