Friedrich Niemann, directorul general al hotelului de cinci stele Athénée Palace Hilton, care trece printr-un proces de renovare de 2 milioane de euro si care este detinut de omul de afaceri George Copos, sustine ca a decis, in urma unei analize de piata, sa aduca un brand de lux pe spatiul braseriei din hotel, unul din simbolurile Capitalei, unde mergeau frecvent in anii '60-'70 personalitati din elita artistica.
"Pana la sfarsitul anului acesta se va deschide un magazin al unui brand de lux pe spatiul fostului restaurant Brasserie", a declarat Niemann, fara a preciza despre ce brand este vorba. Cel mai probabil insa, potrivit unor surse din piata, suprafata de 250 de metri patrati a fostei braserii va fi ocupata de un magazin Gucci. Reprezentantii Gucci nu au putut fi contactati.
In prezent, in hotelul Hilton sunt prezente doua magazine, respectiv cel al La Casa del Habano, care vinde trabucuri cubaneze, si un magazin de bijuterii MardiKian. Retailerii inseamna pentru hotelieri venituri suplimentare din chirie, in conditiile in care chiriile intr-un hotel de cinci stele pot ajunge la 100 euro/mp. In unele hoteluri s-au dezvoltat chiar si galerii comerciale la parter, cum este cazul JW Marriott, in care se gasesc magazinele Louis Vuitton, Rolex si altele.
Gradul de ocupare este in crestere
Veniturile hotelului de cinci stele Athénée Palace Hilton au scazut anul trecut cu 25%, pana la 17 mil. euro. Cele sapte hoteluri ale lui Copos au avut anul trecut incasari de 26 mil. euro, nivel aproape similar cu incasarile din anul anterior de la Hilton si Crowne Plaza. Afacerile hoteliere ale omului de afaceri au fost in scadere cu 26% in lei anul trecut, pana la 110 mil. lei, cel mai mare declin din ultimii ani.
"Anul 2010 va aduce mai mult sau mai putin o stabilizare pe piata hoteliera. Asteptam o crestere a veniturilor de pe segmentul de F&B (f