O agenţie de turism din Cluj a fost amendată cu 20.000 de lei, după ce inspectorii de la Protecţia Consumatorilor au descoperit că agenţia promova oferte turistice înşelătoare.
Mai exact, oferta promoţională a agenţiei preciza că preţul pentru sejur este de 179 euro pentru o persoană, dar în contractele încheiate cu consumatorii preţul era trecut la 294 euro / persoană, potrivit inspectorilor. în consecinţă, pentru oferte înşelătoare, agenţia, al cărei nume nu a fost menţionat, a fost amendată cu 20.000 de lei. "Au avut o campanie cu stickere pe taximetre, afişau un preţ, dar la agenţie mai puneau o taxă, încă una, şi de la 336 de euro cât ar fi costat sejurul pentru două persoane contractul ajungea la 560 de euro. Iar contractul nu specifică decât suma finală, ceea ce nu e în regulă", a explicat şeful Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Cluj, Mircea Radu.
Controalele la agenţiile de turism au avut loc, în toată ţara, între 25 şi 28 mai, dar rezultatele acestora au fost făcute publice de Agenţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor doar acum. în total au fost verificaţi 225 de agenţi economici, dintre care la mai bine de jumătate au fost constatate abateri. Au fost aplicate 69 de amenzi, în valoare de peste 256.000 de lei, şi 156 avertismente. 25 de agenţii economice au fost închise temporar, până la remedierea deficienţelor.