Românii au cea mai mare încredere în pompieri, militari, biserică şi publicitate, conform unui studiu GfK România. La polul opus, cel mai scăzut nivel de încredere l-au inregistrat politicienii, bancherii şi managerii marilor companii.
Românii au cea mai mare încredere în pompieri, militari, biserică şi publicitate, conform unui studiu GfK România. La polul opus, cel mai scăzut nivel de încredere l-au inregistrat politicienii, bancherii şi managerii marilor companii.
În România, pompierii se bucură de cel mai înalt grad de încredere al cetăţenilor (91 la sută), însă cifra este mai mică faţă de alte state europene.
A doua profesie în topul încrederii este cea de poştaş (89 la sută), urmată de militari (88 la sută), profesori sau reprezentanţi ai bisericii (86 de procente).
La polul opus se află politicienii (11 la sută), în scădere cu trei procente faţă de acum doi ani, bancherii (28 la sută), de asemenea în scădere cu opt procente şi managerii marilor companii (39 la sută).
În comparaţie cu anul 2009, românilor le-a crescut încrederea în avocaţi (42 faţă de 35 la sută), militari (88 faţă de 82 de procente) sau de oamenii din domeniul publicităţii (50 faţă de 46 la sută).
Europenii, pe de altă parte, au cea mai mică încredere în politică, marketing, biserică sau ONG-urile de mediu.
Totodată, cetăţenii din alte state europene apreciază poliţiştii (75 la sută), doctorii (84 la sută faţă de 74 la sută în România) şi judecătorii (62 la sută faţă de 42 la sută).
Studiul internaţional GfK Trust Index 2010 prezintă nivelul de încredere al cetăţenilor din 19 ţări europene privind diferite categorii profesionale şi organizaţii, se arată într-un comunicat de presă de joi al grupului. Samuel Stan
Românii au cea mai mare încredere în pompieri, militari, biserică şi publicitate, conform unui studiu GfK România. La polul opus, cel m