La nici 10 zile de la instalarea noului cabinet condus de Victor Orban, guvernul ungar şi-a trimis reprezentantul la lucrările conferinţei privind Strategia UE în Regiunea Dunării organizată în aceste zile la Mamaia. Sursa: Feri Predescu
Este vorba de secretarul de stat în ministerul afacerilor externe, Zsolt Nemeth, care spre deosebire de ceilalţi reprezentanţi ai ţărilor riverane Dunării, a ţinut să puncteze ce ar trebui să facă România pentru ca viitoarea strategie să poată fi pusă la punct „la anul când Ungaria va deţine preşedinţia semestrială a UE”.
„Sper să depășim acest impas”
Zsolt Nemeth a dezvăluit că, în urmă cu câteva luni, la Budapesta, premierul român Emil Boc a subliniat importanţa pe care România o acordă reţelei feroviare de mare viteză transeuropeană care va lega România de vestul Europei.
Emil Boc ar fi dat asigurări că legatura feroviară rapidă Munchen-Viena-Bratislava-Budapesta va putea fi continuată în România, până la Constanţa, prin Bucureşti, datorită proiectelor pe care ţara noastră le va include în strategia UE în Regiunea Dunării.
Zsolt Nemeth s-a adresat apoi ministrului de externe Teodor Baconski şi ministrului Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, căroroa le-a amintit că în mai puţin de un an, România va trebui să îndeplinească cerinţele pentru intrarea în spaţiul Schengen, tot sub preşedinţia Ungariei a UE.
„Dar ce se va întâmpla dacă deveniţi legal şi formal membri Schengen şi noi nu putem să trecem graniţa din cauza lipsei fizice a infrastructurii, cred de aceea că strategia Dunării se va concentra decisiv pe dezvoltarea zonelor de graniţă. Aceste probleme au creat în ultima decadă destulă suferinţă şi sper că sub această strategie vom fi în stare să le uşurăm gradual, să depăşim acest impas”, a arătat Nemeth.
Transporturile pe cale ferată, o problemă
Oficialul m