Vânzările produselor de lux au scăzut cu 25% în primul trimestru, ca urmare a crizei economice care a scăzut puterea de cumpărare, dar şi pentru că România este mai scumpă decât destinaţiile celebre de shopping ale lumii.
Cele mai afectate sectoare din punct de vedere al vânzărilor au fost ambarcaţiunile, autoturismele, bijuteriile, moda şi turismul de lux, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă CPP Luxury Industry Management Consultans.
Segmentele care au înregistrat scăderi mai mici sunt vânzările de ceasuri şi de parfumuri, precum şi serviciile SPA.
„Afirmatia recenta a reprezentantului unei banci din Romania conform careia ar exista peste 150.000 de persoane cu venituri de peste 100.000 euro este total eronata. Nici in pietele regionale in care numarul de persoane cu venituri este mult mai mare cum ar fi Serbia, Polonia sau Ucraina nu sunt inregistrate mai mult de 50.000 de astfel de persoane. Conform estimarilor CPP, in Romania sunt 35.000 de persoane cu venituri anuale de minim 100.000 de euro", susţin reprezentanţii CPP.
De asemenea asistam la schimbari importante in comportamentul si preferintele consumatorilor de lux. De exemplu, branduri precum D&G, Dsquared sau Just Cavalli au trecut nu mai sunt considerate premium şi articole de lux. De asemenea, mulţi oameni au început să accepte şi produsele de contrabandă sau contrafăcute în detrimentul celor originale.
Totodată, oamenii cu bani nu mai pleacă la fel de mult ca înainte de criză în weekenduri în străinătate şi nu-i mai ţin morţiş să se cazeze la hoteluri de patru sau de cinci stele, preferînd să-şi păstreze banii pentru cumpărături.
„In ceea ce priveste segmental de moda, cel mai afectat este cel feminin, unde de altfel exista si un numar mai mic de magazine de tip monobrand. Moda si accesoriile masculine inregistreaza scaderi mai mici si