Abonaţii operatorilor de telefonie mobilă care apelează abuziv numărul de urgenţă 112 de două ori în aceeaşi zi vor primi un un mesaj scris (SMS) prin care vor fi avertizaţi cu privire la încălcarea legislaţiei în vigoare, potrivit unui proiect de decizie al ANCOM.
"În cazul abonaţilor care au apelat abuziv serviciul de urgenţă de cel puţin şase ori în cursul aceleiaşi zile, suplimentar faţă de transmiterea mesajului scurt, apelurile vor fi redirecţionate, timp de cinci zile, către un serviciu automatizat IVR (Interactive Voice Response = Sistem de Răspuns Automat), înainte ca apelul să fie transferat către un operator 112", se arată într-un comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), remis redacţiei.
În ceea ce priveşte apelurile abuzive efectuate din reţelele fixe de telefonie, în cazul în care sunt înregistrate mai mult de două asemenea apeluri în cursul aceleiaşi zile, se propune redirecţionarea, timp de 5 zile, a apelurilor către o platformă interactivă, prin intermediul căreia se transmite apelanţilor înainte de a fi direcţionaţi către un operator 112, un mesaj vocal automat, se mai spune în comunicat.
"Apelurile involuntare efectuate din reţelele publice fixe sau mobile de telefonie vor fi redirecţionate în mod automat, exclusiv pe durata zilei în care au fost efectuate, către un serviciu automatizat IVR prin intermediul căruia apelantul va fi informat, printr-un mesaj preînregistrat, că a apelat serviciul de urgenţă 112 şi, în cazul în care doreşte să solicite serviciile de urgenţă, să apese tasta 5 de două ori. În cazul în care, după o aşteptare de 20 de secunde, apelantul nu efectuează procedura solicitată, este deconectat", se precizează în comunicat.
ANCOM spune că măsurile propuse au la bază prevederile legislative şi stabilirea altor măsuri, precum blocarea temporară a ap