- Economic - nr. 568 / 10 Iunie, 2010 Atat de mult asteptatul Proiect Rabla pentru tractoare si masini agricole autopropulsate, propus a se desfasura in premiera anul acesta, se pare ca este sortit esecului. Cauzele: suma prea mica alocata de catre Administratia Fondului pentru Mediu, ca prima de casare, si birocratia stufoasa. De pilda, in judetul Mures exista 3.000 de tractoare cu norma de casare expirata, dar folosite de fermieri si nimeni nu are curajul sa le predea la fier vechi pentru o prima de 17.000 de lei, in jur de 4.000 de euro, fara ca aceasta sa depaseasca 50 la suta din costul de achizitie al utilajului, in cazul persoanelor fizice, respectiv 40 la suta din pretul fara TVA, al tractorului nou sau al masinii autopropulsate, pentru persoanele juridice. In realitate, suma de 17.000 de lei nu acopera nici 20 la suta din costul achizitiei. De retinut ca, la nivel national, Ministerul Mediului si Padurilor, prin Administratia Fondului pentru Mediu, a alocat 100 de milioane de lei pentru implementarea Programului Rabla pentru tractoare, iar, de curand, CEC Bank a lansat pe piata un credit special destinat cumpararii de tractoare si masini agricole autopropulsate in cadrul acestui program. Perioada de creditare este de maximum 6 ani, finantarea se acorda in lei si nu se solicita contributia proprie a beneficiarului, iar banca nu va percepe comision de rambursare anticipata a creditului. Nu cred ca, in conditiile actuale de criza morala, financiara, economica si de toate bazaconiile, fermierii mureseni au curajul sa renunte la tractorul vechi, pe care il pot repara la marginea drumului, pentru un tractor cat de cat modern, la un pret de 25.000-30.000 de euro. V. B. - Economic - nr. 568 / 10 Iunie, 2010 Atat de mult asteptatul Proiect Rabla pentru tractoare si masini agricole autopropulsate, propus a se desfasura in premiera anul acesta, se pare ca este sor