La Cluj s-a deschis de curând o nouă şcoală de presă, la care predă cunoscutul regizor Gheorghe Preda.
„Fabrica de Media" este un proiect realizat după modelul unor şcoli care sunt centrate pe o personalitate-brand şi care au avut succes în alte părţi ale lumii. În Bucureşti au fost lansate de-a lungul timpului mai multe astfel de şcoli, în jurul unor vedete precum Andreea Marin, Cristina Ţopescu sau Andreea Esca, dar „Fabrica de media" este prima de acest fel care se deschide în afara Bucureştiului.
„Am ales Clujul pentru că aici există un puternic centru universitar şi pentru că trebuie să pregătim profesionişti de televiziune şi în alte zone, nu doar în capitală, mai ales că acest concept al centralizării începe să-şi piardă din forţă. Avem nevoie de oameni bine pregătiţi peste tot în ţară", a explicat regizorul Gheorghe Preda. Cursurile sunt destinate, pe de o parte, celor care vor să devină oameni de televiziune, iar pe de alta celor care sunt de partea cealaltă a baricadei - invitaţii. Fie ei oameni politici sau de afaceri, directori de comunicare sau purtători de cuvânt ai unor instituţii sau partide, aceştia se lovesc în cariera lor de nevoie de a-şi crea o imagine care să convingă. "Fabrica de Media" îşi propune să ofere fiecăruia şansa de a învăţa cum să facă faţă unei astfel de provocări.
Cursurile se desfăşoară pe trei module - jurnalism şi televiziune, divertisment de televiziune şi dicţie. Cea mai mare pondere o au exerciţiile practice. Cursanţii sunt filmaţi în aplicaţii concrete, care vor fi apoi analizate împreună cu profesorul. Agenţia va încerca ulterior ca pe cei mai talentaţi să-i ajute să îşi găsească un loc pe piaţa media. Secţia de consultanţă media presupune simularea unor formate de emisiuni, în care cursantul va trebui să se descurce. Secţiunea este dedicată în special oamenilor politici, sau de afaceri, care pot învăţ