Recalificarea profesională şi învăţarea pe tot parcursul vieţii au fost analizate şi perfecţionate la Braşov, în cadrul unui întâlniri a membrilor proiectului european TipToe. Proiectul este un prim pas către ecunoaşterea la nivel european a cursurilor de calificare în diverse meserii
Specialişti din nouă ţări s-au întâlnit zilele trecute la Braşov, pentru a discuta despre oferta educaţională şi cererea de muncă în spaţiul UE. Cunoscut sub acronimul TipToe, proiectul pilot desfăşurat în cadrul Programului European „Leonardo DaVinci” a adus la Braşov experţi în educaţie şi formare continuă din Olanda, Germania, Italia, Franţa, Slovenia, Lituania, Portugalia, Belgia, Anglia şi România. „Este un proiect internaţional despre relaţia între ocupaţii, meserii şi educaţie. În primul rând am identificat şi definit ocupaţiile în termenii prevă-zuţi de Uniunea Europeană şi urmează să descriem şi ofertele educaţionale. Diferenţele şi punctele comune din aceste domenii ale fiecărei ţări vor fi identificate şi reunite în final”, a declarat olandezul Rob van Wezel, manager de proiect.
O firmă specializată în IT din Braşov a asigurat partea tehnică a proiectului şi cea de software. Proiectul este un prim pas către recunoaşterea la nivel european a cursurilor de calificare în diverse meserii. „Suntem din Marea Britanie, iar noi coordonăm toate informaţiile rezultate din partea de cercetare şi vom realiza raportul final. Vom face o comparaţie între sistemul ocupaţional şi cel educaţional. Scopul final este că sistemele dintr-o ţară să fie recunoscute în toate celelalte ţări ale Uniunii Europene. Sperăm ca proiectul TipToe să fie un prim pas către acest lucru”, a declarat Eddie Connor, unul din participanţii din Marea Britanie.
Îmbucurător este că cercetările din cadrul acestui proiect au relevat un nivel avansat al standardelor de învăţare şi de calificare în