Piloţii încing motoarele pentru cursa de 24 de ore de la Le Mans. BMW se va alinia la startul acestei clasice întreceri de anduranţă, găzduită de "Circuit de la Sarthe", cu două modele de competiţie BMW M3 GT2 care au fost adaptate special pentru a se încadra în regulamentele stabilite de organizatorul competiţiei, Automobile Club de l'Ouest (ACO), pentru clasa GT2. Una dintre aceste maşini este cea de-a 17-a ediţie a proiectului BMW Art Car, al cărei design a fost realizat de Jeff Koons (SUA) şi a fost dezvăluită la Paris, Franţa, la data de 1 iunie 2010.
Aflat deja la cea de-a patra generaţie, modelul BMW M3, automobil sport de înaltă performanţă ce a fost dezvoltat de BMW M GmbH pe baza variantei BMW Seria 3 Coupé, demonstrează o sportivitate impresionantă - indiferent că este vorba de BMW M3 Coupé în traficul cotidian, de BMW M3 GTS destinat competiţiilor Club Sport sau de BMW M3 GT2 care ia startul în curse de anduranţă sau clasice GT.
500 de cai
Motorul cu opt cilindri al versiunii de serie, cu o capacitate de 4,0 litri, producea deja o putere de 420 CP. Propulsorul BMW P65, care a fost derivat din acest motor şi se află în echiparea modelului BMW M3 GT2, a fost îmbunătăţit suplimentar în limitele regulamentului GT2. Cele opt supape individuale de acceleraţie îşi primesc aerul de admisie prin intermediul unui sistem realizat din fibră de carbon cu cilindrii optimizaţi pentru sarcini mai mari. Mecanica a fost şi ea ajustată pentru a face faţă solicitărilor extreme din cursele GT şi de anduranţă: în consecinţă, BMW P65 are arbore-cotit din oţel, manşete forjate ale pistoanelor, biele superperformante din oţel şi un sistem de lubrifiere cu carter uscat. Toate acestea au permis urcarea puterii motorului la 500 CP.
3,4 secunde până la sută
Datorită acestor modificări, BMW M3 GT2 are posibilitatea de a sprinta de