Amânarea unor investiţii de câteva sute de milioane de euro ale furnizorilor de componente şi crearea a mai mult de 20.000 de locuri de muncă în 2010 şi 2011 în zona Craiovei vor fi principalele consecinţe ale întârzierii planurilor Ford pentru uzina din România.
Ford are în plan demararea unui nou plan de recrutări pentru uzina de la Craiova, în condiţiile în care anul viitor va intra în producţie viitorul B-Max, modelul de clasă mică al constructorului american.
"Planurile noastre de a ajunge la peste 7.000 de angajaţi rămân neschimbate. Următoarea provocare va fi dublarea numărului de muncitori de la aproximativ 3.600. Recrutările vor demara în perioada următoare, acestea fiind direct legate de producţia uzinei", a declarat pentru ZF Angella Alexander, director de resurse umane în cadrul Ford România. Iniţial B-Max era programat să intre în producţie în vara acestui an, dar proiectul a fost amânat pe fondul crizei economice.
Anul trecut Ford a investit în programe de training pentru cei peste 3.600 de angajaţi peste 12 mil. euro şi are în plan investiţii totale în astfel de programe de peste 100 mil. euro în perioada următoare.
În acelaşi timp, Ford primeşte în fiecare zi CV-uri de la persoane interesate să se angajeze în cadrul uzinei de la Craiova, inclusiv de la români din afara ţării. "Primim între 300 şi 500 de CV-uri anual din partea celor care doresc să se angajeze în cadrul Ford România. O parte din acestea provin de la români stabiliţi în alte ţări şi care doresc să revină în România", a subliniat Alexander.
Ford a cerut Guvernului prelungirea cu un an a termenelor contractuale privind investiţiile şi producţia care trebuie atinsă la Craiova până în septembrie 2011, potrivit unor surse din piaţă, invocând criza financiară. Oficialii Ford au confirmat existenţa unor negocieri între constructorul american şi Executiv. Pâ