Companiile profită de popularitatea acestor evenimente pentru a-şi mări vânzările
Acestea au ajuns să promită că vor înapoia banii clienţilor dacă o anumită naţională câştigă
Cupa Mondială de Fotbal este considerată de retailerii europeni ca fiind un prilej de a-şi creşte vânzările, promiţând că vor înapoia banii celor care cumpără produsele lor, dacă o anumită echipă câştigă, potrivit New York Times. În funcţie de ţara care va câştiga Cupa Mondială de Fotbal, care începe azi în Africa de Sud, anumiţi retaileri s-au oferit să înapoieze banii clienţilor care au cumpărat televizoare, maşini, sisteme de navigaţie sau vacanţe.
De exemplu, banca britanică Nationwide a promis dobânzi mai mari pentru o anumită obligaţiune, dacă Anglia câştigă turneul final. "Este o modalitate distractivă de a face promoţii la produsele noastre, în funcţie de ce se va întâmpla", a afirmat un purtător de cuvânt al instituţiei financiare, care sponsorizează echipa engleză de fotbal.
"Fotbal Bond" este o obligaţiune specială scadentă la patru ani ce are o dobândă fixă de 4,15% pe an, dar dacă Anglia va câştiga cupa, dobânda va creşte la 4,65%, a anunţat banca.
În Franţa, Carrefour s-a oferit să returneze bani celor care cumpără un anumit tip de televizoare cu ecran plat, dacă naţionala franceză câştigă turneul din Africa de Sud. Toshiba l-a angajat pe fostul fotbalist Chris Kamara să promoveze o gamă de televizoare şi laptop-uri în Marea Britanie, în timp ce Media Markt are în Spania o promoţie similară, anunţând că dacă "Spania câştigă totul, la fel câştigi şi tu". Producătorul de sisteme de navigare TomTom promite să returneze banii clienţilor pentru anumite produse în 8 ţări, printre care Germania, Mexic şi Spania, dacă reprezentativele respective câştigă Cupa Mondială.
Retailerii şi-au asigurat deja eventualele pierderi
Majori