Modelul care reprezintă cel mai bine marca Audi este TT. Şi cel care reprezintă cel mai bine esenţa TT-ului este TTS. Şi TTS arată cel mai bine ca un roadster.
Cu toate că are numai 4 metri lungime, fără nicio problemă îl poţi cataloga drept o maşină sport. Audi TT este mai discret decât un BMW Z4, dar care pare cel puţin la fel de agresiv. Chiar şi aşa, anul trecut Porsche România a vândut 17 modele TT, Mercedes-Benz a livrat 9 SLK-uri, iar BMW şi-a dublat vânzările de Z4 la 12 unităţi.
Ceea ce contează faţă de versiunea lansată în urmă cu aproape patru ani nu se regăseşte la nivel de design, ci în ceea ce priveşte tehnologia.
Avem o cutie de viteze automată cu şase trepte şi un motor 2,0 TFSI "upgradat" astfel încât să ofere performanţe dinamice mai bune, cu un consum mai scăzut de benzină. Nu trebuie ignorate nici noile LED-uri ca "day running lights" şi difuzorul spate care accentuează caracterul dinamic al maşinii.
Cum intri în habitaclu remarci că totul este realizat pentru performanţă, nu neapărat pentru confort. Portbagajul se deschide dintr-un buton amplasat pe partea inferioară a portierei, nu există loc pentru depozitarea unui telefon mobil pe consola centrală, iar scaunele sport au misiunea de a te ţine pe poziţii, nu de a oferi un confort de limuzină. Calitatea materialelor nu diferă faţă de ce ne-a oferit Audi până acum.
Toate îmbinările sunt perfecte, iar computerul de bord MMI care integrează navigaţia este unul dintre cele mai intuitive. Odată ce te-ai urcat la volan, trebuie să apreciezi poziţia perfectă şi volanul care te îndeamnă să conduci din ce în ce mai sportiv.
Pe autobahnul german de la München la Ingolstadt am aflat şi cum stă maşina pe şosea la 250 km/h şi cum îţi dă fiori atunci când apeşi la maximum acceleraţia având cutia de viteze în modul sport. Cu toate că eram în modul "coupe", cu plafon tex