Într-o perioadă în care logica economică spune că oamenii trebuie să fie extrem de atenţi cu finanţele personale, românii au intrat în epoca "desfrâului cultural".
Terasele din centrul marilor oraşe sunt pline, concertele la care biletele costă peste 150 de lei se ţin cu casa închisă, la fel şi spectacolele de teatru sau filmele. 50.000 de oameni la concertul AC/CD din mai? O nebunie, dacă este să te gândeşti prin ce vremuri trec românii: salariile din mediul privat s-au ajustat de acum un an, locurile lor de muncă sunt o incertitudine, iar angajaţii de la stat şi pensionarii trec acum prin aceleaşi emoţii. Teama de majorarea impozitelor nu a dispărut, iar încrederea în capacitatea guvernului de a scoate ţara la liman este aproape de zero.
Cu toate acestea, la festivalul de teatru de la Sibiu, care a avut un buget de 5,8 milioane de euro, toate spectacolele s-au jucat cu casa închisă, în condiţiile în care mulţi dintre spectatori erau din afara oraşului. Asta înseamnă că vizitatorii au plătit cel puţin 300 de lei pe cazare, fără să punem la socoteală biletele, transportul şi mesele.
La Cluj, la festivalul de film Transilvania, care s-a încheiat în urmă cu câteva zile, s-au vândut 45.000 de bilete, în valoare de aproape 100 000 de euro.
Terasele din centrul vechi din Bucureşti, dar şi din zonele comerciale ale marilor oraşe sunt pline ochi la orice oră din zi şi din noapte, iar să găseşti un scaun liber este o chestiune de şansă.
Este ceea ce li se întâmplă românilor în ultimul an o reprioritizare a cheltuielilor personale în contextul în care au tot cumpărat maşini, televizoare, mobilă şi vacanţe scumpe ori este vorba de un sindrom Zorba, în care oamenii se bucură de fiecare clipă, fără să le pese că au finanţele la pământ, iar viitorul le este incert?
"Este incredibil ce se întâmplă în centrul vechi. În acest moment sunt la