Chiar daca echipa nationala a Romaniei nu s-a calificat la Campionatul Mondial de Fotbal, care debuteaza astazi in Africa de Sud, optimismul producatorilor de bere exista in continuare, acestia estimand o crestere cu aproximativ 10% a vanzarilor pe perioada evenimentului sportiv.
Scaderea de 40% a vanzarilor de bere prognozata de catre Mihai Ghyka, directorul general al Bergenbier, ca urmare a masurilor de austeritate anuntate de catre Guvern, ar putea fi atenuata intr-o oarecare masura de editia din acest an a Campionatului Mondial de Fotbal, care se va desfasura in Africa de Sud in perioada 11 iunie-11 iulie.
“Campionatul Mondial de Fotbal reprezinta o oportunitate de consum, fiind si un pretext pentru prieteni sa iasa la terase, sa se viziteze. Campionatul Mondial este, mai presus de orice, un formidabil liant social. Anul acesta, Romania nefiind calificata la Campionatul Mondial de Fotbal, interesul si entuziasmul starnit de aceasta competitie in randul romanilor ar putea fi reduse. Totusi, un turneu final reprezinta un motiv de consum suplimentar, atat pentru presa cat si pentru bere”, spune Mihai Ghyka (foto).
De regula, consumul de bere pe perioada Campionatului Mondial creste cu 10% si este impulsionat de bugete de media si promotionale tematice mai mari cu 15-20%. Cu toate acestea, pe fondul actualului climat economic, majoritatea consumatorilor se vor manifesta ponderat – “frica fata de scaderea imediata a veniturilor va fi mai mare decat bucuria provocata de meciurile Campionatului Mondial de Fotbal”, afirma oficialul Bergenbier.
La randul sau, Doron Zilberstein, vicepresedinte de marketing al United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producatorul Tuborg, declara ca evenimentul sportiv ce debuteaza astazi se va resimti si asupra vanzarilor de bere din acest sezon.
“In aceasta perioada ocaziile de a savura o bere sunt mult ma