CNA a amendat posturile româneşti cu 105.000 lei numai în ultimul an pentru scenele vulgare din emisiunile de tip reality show.
Kanal D şi OTV sunt campioanele amenzilor primite pentru reality show-uri care încalcă regulile deontologice şi de bună cuviinţă. Totuşi, sancţiunea cea mai mare, potrivit CNA, a primit-o Antena 1, care a trebuit să plătească 20.000 de lei pentru emisiunea „Test de fideli-tate". Preşedintele CNA, Răsvan Popescu, afirmă că instituţia pe care o conduce nu poate interveni asupra calităţii programelor tv, însă precizează că face tot posibilul pentru a împiedica televiziunile să-şi păcălească privitorii. „Problema este ca aceste emisiuni să nu conţină un grad ridicat de violenţă. În plus, ne-am luat măsuri în aşa fel încât să fie programate la ore cât mai târzii", a explicat Răsvan Popescu. Acesta a afirmat că CNA a mai sancţionat o dată OTV chiar săptămâna aceasta. Răsvan Popescu afirmă că, atât timp cât criza economică va persista, reality show-urile trucate nu vor dispărea de pe piaţa media: „Emisiunile acestea proliferează pe criză. Sunt ieftine, sunt uşor de făcut, cu oameni de pe stradă, care sunt şi plătiţi foarte puţin".
„Degeaba o emisiune este cultă dacă nu are audienţă"
„Poveştile din reality show-uri sunt reale şi aparţin unor persoane ce doresc să ne împărtăşească experienţa lor. Primim foarte multe scrisori la redacţie şi, bineînţeles, selectăm cele mai interesante, atrăgătoare şi diverse poveşti de viaţă. Participanţii nu sunt actori profesionişti, sunt oameni obişnuiţi care se pun în locul personajului din întâmplarea evocată", susţine Anca Gheorghe, director de marketing la Kanal D.
Totuşi, reporterii RL au demonstrat ieri că în realitate aceste emisiuni sunt mai degrabă improvizate la momentul filmării. Jurnaliştii au participat la preselecţii pentru mai multe emisiuni precum „Căsător