Protecţia Consumatorilor a controlat 326 de firme din domeniu şi a găsit nereguli la nu mai puţin de 225
ANPC le-a dat acestora amenzi în valoare de peste 250.000 de lei
Firme care afişau oferte turistice înşelătoare, care nu încheiau contract atunci când vindeau pachetele turistice, sau nu ofereau bonuri fiscale pentru serviciile prestate, au fost sancţionate de către inspectorii de la Protecţia Consumatorilor.
În perioada 25-28 mai, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a dispus controale la nivel naţional, privind comercializarea pachetelor de servicii turistice.
Au fost verificate 326 de firme, la 225 dintre acestea constatându-se abateri de la prevederile legale în vigoare (69%). Au fost aplicate 69 de amenzi contravenţionale în valoare totală de 256.900 lei, precum şi 156 de avertismente. S-a dispus măsura opririi temporare de la prestarea serviciilor până la remedierea deficienţelor la 25 de operatori economici.
Probleme la una din două agenţii bucureştene
În municipiul Bucureşti au fost verificate 25 de agenţii de turism, la 13 dintre acestea constatându-se nereguli. Au fost aplicate 13 amenzi contravenţionale în valoare totală de 22.500 lei, potrivit datelor emise, ieri, de cei de la ANPC.
Recomandări privind achiziţionarea pachetelor de servicii turistice
Protecţia Consumatorilor recomandă tuturor celor care urmează să achiziţioneze pachete de servicii turistice de la agenţiile de turism din România să solicite informaţii complete despre pachetele de servicii ce urmează a fi contractate (în conformitate cu obligaţiile de informare impuse operatorilor din turism).
- Solicitaţi operatorului economic să vă dea în scris informaţii complete despre întreg pachetul de servicii pe care doriţi să-l achiziţionaţi (localitatea de destinaţie; ruta de parcurs; mijlocul de transport ut