Competiţia de fotbal care a debutat aseară i-a făcut pe patronii localurilor nemţene să resimtă gustul afacerilor. Microbiştii sunt atraşi cu promoţii la bere şi televizoare poziţionate strategic în unghiuri cu vizibilitate bună.
Patronii care s-au pregătit asiduu în ultimele zile pentru marea competiţie din Africa de Sud au scos pe piaţă promoţii atractive pentru clienţi. „La nouă halbe cumpărate, noi o plătim pe a zecea. Fotbalul este un sport de echipă şi se vizionează, cel mai bine, tot în echipă“, spune Mihai Codrescu, proprietarul unui local din oraş.
Alte măsuri luate în localurile din oraş pentru stimularea consumului în timpul meciurilor sunt berea „la metru“, sau la doza de trei litri, din care fiecare client îşi face plinul în halbă. „Utilajul“ este dotat în interior cu un spaţiu în care sunt cuburi de gheaţă, aşa că nu există riscul ca berea să se încălzească în pahar.
„Vin pentru meciuri“
„E mai bine aşa pentru că ne punem singuri berea rece când e nevoie şi nu mai trebuie să aşteptăm chelnerul. Eu merg cu trei prieteni să urmăresc meciurile şi e convenabil să consumi berea aşa, iar la urmă plătim «nemţeşte»“, spune pietreanul Ionuţ Dumitriu. Ca să atragă interesul clienţilor, patronii au amplasat plasme şi televizoare în cele mai vizibile unghiuri ale teraselor. Cei care deţin astfel de afaceri spun că, deşi în interior există aer condiţionat, microbiştii se simt mai în largul lor să trăiască emoţiile meciurilor afară, în aer liber.
Rezervări la masă din timp
„Dacă era şi România calificată la turneul final al Mondialului era altceva. Sincer, nu sunt foarte optimist în privinţa vânzărilor. Cred că se va simţi totuşi o îmbunătăţire la încasări, măcar în următoarea lună, cât ţine competiţia de fotbal“, este de părere Viorel S., patronul unei terase din centrul oraşului.
Ca să fie siguri