DS3 este o demonstraţie de forţă. Francezii de la Citroën au decis să arate că un model din clasa mică poate fi şi economic, şi modern, şi sportiv. Desigur, cu mici compromisuri. Oare câţi îşi mai amintesc de bătrânul DS al anilor ‘50 - ‘60? Pe atunci, principalele atuuri ale „Carpetei Magice“ erau suspensia hidro-pneumatică şi garda la sol variabilă care asigurau o călătorie foarte confortabilă. Ei bine, DS-ul anului 2010 este cu totul altceva.
DS3 este o demonstraţie de forţă. Francezii de la Citroën au decis să arate că un model din clasa mică poate fi şi economic, şi modern, şi sportiv. Desigur, cu mici compromisuri.
Oare câţi îşi mai amintesc de bătrânul DS al anilor ‘50 - ‘60? Pe atunci, principalele atuuri ale „Carpetei Magice“ erau suspensia hidro-pneumatică şi garda la sol variabilă care asigurau o călătorie foarte confortabilă. Ei bine, DS-ul anului 2010 este cu totul altceva. Chiar dacă francezii de la Citroën au decis să readucă în peisaj acest brand, noua interpretare, DS3, este un vehicul mult mai mic, mai puţin confortabil, dar şi mai sportiv decât vechiul DS 19 lansat în 1955.
Nici chiar cu actualul C3, vehicul care i-a împrumutat platforma, nu are prea multe în comun. Doar câteva componente mecanice şi farurile. În rest, DS3 este un vehicul aparte care se prezintă ca un concurent serios pentru Mini şi Alfa Romeo Mito.
Vehiculul testat de noi, un DS3 în echiparea Sport Chic, dotat cu un propulsor de origine BMW de 150 CP, se poate lăuda, pe lângă designul avangardist, atât exterior, cât şi interior, cu o sportivitate demnă de vehicule din clase superioare. Acceleraţia este impresionantă, iar stabilitatea, în ciuda unui mic ruliu în viraje, este mult peste media clasei. Transmisia cu şase trepte este, şi ea, un veritabil atu al acestui model. Din nefericire, toate aceste performanţe dinamice sunt imposibil de atins fără nişte