E mare, pare greoi, nicidecum vioi, dar are, în opinia Poliţiei Române, un spirit năvalnic. Adevărul este că SUV-ul Chevrolet Captiva nu-i nici rachetă, dar nici tractor, cu toate că ştie să se facă repede plăcut şi poate să se avânte cu destul succes în afara fâşiilor de asfalt.
1 /.
Chipiul de un alb neprihănit al apărătorului legii ţâşneşte fără teamă printre maşinile care se scurg pe Bulevardul Timişoara, spre centru, într-o dimineaţă târzie de vineri care anunţă un weekend canicular.
Un semn scurt, dar ferm şi autoturismul aflat în faţă este tras pe dreapta. Dau să accelerez, când, stupoare, tânărul poliţist mai face o jumătate de pas şi repetă gestul. Poftim? Eu, întreb, folosind la rândul meu mâna dreaptă, dar cu degetul arătător îndreptat spre piept. Pentru o clipă, uluiala se strămută de la volan sub cozoroc. Da, soseşte răspunsul, însoţit de o înclinare rapidă a capului şi îndrumarea executată, de data aceasta, cu palma stângă.
„Bună ziua, sunt agentul Cutărescu, vă rog să-mi prezentaţi documentele maşinii şi actele la control!”. Sigur, o clipă... „Ştiţi de ce v-am oprit?”. N-am nici cea mai vagă idee! Sunt sincer. Răspunsul are darul să mă lase cu gura căscată: „Aţi depăşit viteza legală”. Serios? „Desigur... colegul, viteza pentru gipul cu numere străine... 68 km/h (se aude în staţia de emisie-recepţie). Cum, dom’ne, cu maşina asta? În condiţiile în care abia am executat o manevră de întoarcere de pe sensul opus?!? „Da, da, aşa a înregistrat aparatul radar, aveţi două puncte de penalizare şi 60 de lei amendă, dacă plătiţi în 48 de ore!”.
La o zi după această întâmplare şi după ce am avut răgazul să conduc mai mult Chevroletul Captiva cu care plecasem din curtea dealerului aflată, practic, vizavi de locul în care am fost părtaş la scena redată anterior, sunt tot mai tentat să contest amenda.
Marel