Gândeşte-te la o trotinetă. Apoi, fă o modificare: pune-i roţile în paralel şi ridică la cub toate dimensiunile. Pune-i şi un acumulator şi ţi-a ieşit un segway. Sursa: Magda StăvăroiuSursa: Magda StăvăroiuSursa: Magda StăvăroiuSursa: Magda Stăvăroiu
1 /.
“Casa mea e în pădure. Cel mai apropiat supermarket e la trei kilometri”, spune Seggy, un german care s-a îndrăgostit de segway în urmă cu un an. Deşi are 44 de ani şi un corp care duce acul cântarului la “staţia” 90, omul din Krefeld a făcut anul trecut un traseu de 3.500 de kilometri prin Germania.
Şi merge de fiecare dată la supermarket pe segway. Maşină nu are. A avut, dar nu i-a mai trebuit.
Bun la toate, dar scump
Segway-ul nu este nici un duşman al caloriilor, nici o maşină care te oboseşte psihic. E doar o găselniţă ecologică care consumă o mână de kilowaţi la fiecare sută de kilometri. Un calcul simplu arată că un segway “mănâncă” mai puţin de doi lei (50 de cenţi americani) la fiecare 100 km. Partea proastă e preţul: cum există un singur producător, în SUA, un segway costă cel puţin 6.000 de dolari.
E posibil să o fi văzut şi în România. Pe la mall-uri mai ales, unde maşinuţa e folosită de personalul de pază. Prin alte colţuri de lume, e folosită pentru tururi turistice. Adică ghidul suie pe segway şi gloata de turişti îl urmează tot “călare”. În felul acesta, ai şanse să vezi oraşe mari în numai o zi sau două. Pe jos, ţi-ar fi trebuit o săptămână, iar bicicleta nu e pentru toţi: unii pedalează mai greu, alţii deloc.
Înalt şi încet
“Cât am mers pe segway, am văzut locuri pe lângă care trecusem înainte, dar nu le observasem frumuseţea”, spune Seggy. Într-adevăr, maşina este perfectă pentru a admira locurile pe lângă care treci. Un prim atribut în acest sens e înălţimea. Precum nişte tocuri uriaşe, segway-ul te înalţă cu încă 20 de centimetri. Şi cum