Are în palmares două recorduri naţionale la motociclism şi este un obişnuit al circuitelor semiprofesioniste din afara României. Totul pentru o pasiune de zece ani dusă până la extrem.
Îşi împarte timpul între două mari pasiuni: motociclismul şi boxul. Dacă în cazul sporturilor de contact a trecut repede din postura de practicant în cea de simplu privitor, pasiunea pentru viteză i-a rămas în sânge lui Liviu Stan.
Cum nu se poate desfăşura pe stradă, iar în România nu există circuite, craioveanul de 23 de ani a ales străinătatea. Participă, pe cont propriu, la cursele semiprofesioniste din afara ţării, se ia la „trântă“ cu zeci de concurenţi şi are în palmares două recorduri naţionale de viteză.
„Totul a început acum 10 ani. Nu împlinisem încă 14 ani, dar când vedeam o motocicletă simţeam o atracţie ciudată. Nici nu ştiam cu ce se mănâncă motoarele, dar mă pasionau. Până când m-am urcat prima dată pe motocicleta unui prieten. Avea un Kawasaki de prin 1992. Zicea că este «puturos şi greoi», dar la vremea aia mi s-a părut ca un avion. A dat cu mine câteva ture şi aveam impresia că o să decolez“, a povestit Liviu Stan prima sa experienţă pe o motocicletă, care avea să-l marcheze pe viaţă.
Şi-a dat frâu liber pasiunii şi a trecut de la un motor la altul. „Prima mea motocicletă a fost o Aprilia 125, pe care am testat-o de cum am luat permisul. Dar am încercat mai multe tipuri. Am avut şi o Honda CBR 600F Sport, o Suzuki GSX-R 750, dar motorul care m-a impresionat cel mai mult este cel deţinut în prezent, YZF - Deltabox Racing 1000 Breaking Limits, sau, mai pe scurt, R1, pe care îl am din 2007“, adaugă craioveanul (foto jos, cu numarul 11).
Al doilea la Serres
Cum moticicleta sa este cunoscută drept una dintre cele mai violente, Liviu Stan a fost nevoit să-i testeze puterea pe circuitele profesioniste, p