Pe o piaţă lovită de scăderi în consum, în special pe segmentul produselor nealimentare, o parte din marile businessuri din distribuţia bunurilor de larg consum au continuat să înregistreze creşteri de vânzări, arată datele Anuarului de business al României "Cei mai mari jucători din economie" care va apărea pe piaţă la sfârşitul lunii iunie.
Strategiile de creştere pe care au mizat antreprenorii au fost parteneriatele noi cu furnizorii, în timp ce majorările de capital operate în cursul anului trecut le-au pus afacerile la adăpost de blocajele financiare din comerţ. Astfel, piaţa de profil nu şi-a pierdut dinamismul nici în 2009.
Cele mai mari oportunităţi de creştere pentru companiile specializate pe distribuţie au venit de la importatori: Macromex a preluat distribuţia îngheţatei Algida la începutul lui 2009, iar Interbrands a pus în portofoliu cosmeticele Bourjois, în timp ce Elgeka Ferfelis a demarat distribuţia locală a lubrifianţilor auto Shell.
Schimbări cu impact
Primele luni din 2010 au adus alte două schimbări cu impact în ieharhia jucătorilor din top: grupul Aquila din Ploieşti, unul dintre cele mai dinamice companii de profil din ultimii ani, a demarat distribuţia de automate Lavazza realizată anterior de producătorul Doncafe (Strauss). Mişcarea vine la câteva luni de la dezvoltarea parteneriatului cu gigantul Unilever - cel mai mare furnizor al său - prin preluarea teritoriilor acoperite anterior de firma Legato din Galaţi.
A doua mişcare importantă din acest an a venit în sectorul distribuţiei de ţigarete: Astral Impex, companie cu o expunere mare la insolvenţa reţelei locale de supermarketuri SPAR (ca acţionar al operatorului magazinelor), a ieşit din sistemul de distribuţie al Philip Morris, teritoriile sale fiind preluate de către Simba Invest şi Top Brands Distribution - ceilalţi doi parteneri de drum lung ai producăto