Afacerile detectivilor particulari au crescut in criza, mai cu seama ca numarul celor care isi inseala partenerii de afaceri (sau pe cei de viata) a explodat. Vezi ce dosare au in lucru detectivii, cine sunt clientii si cat te costa sa afli daca partenerii de afaceri sunt de incredere sau nu.
Pentru detectivii particulari, criza economica reprezinta, din multe puncte de vedere, o adevarata gura de oxigen. Pe fondul cresterii neincrederii in economie, alimentata de blocajul financiar, de falimente si insolvente, business-ul detectivilor a crescut, spetele economice fiind tot mai prezente.
Cei mai multi clienti ai detectivilor sunt, in ultima perioada, firmele de leasing si cele care ofera servicii rent-a-car, spune Laurentiu Florea, directorul agentiei Dante Detectiv, membru KeyPeople. ''Cele mai multe dosare vizeaza cautarea unor persoane care au inchiriat masini si nu le-au mai inapoiat companiilor'', a spus detectivul.
"Este vorba, in multe cazuri, de adevarate retele infractionale care inchiriaza masini de lux, in principal, si apoi le dezasambleaza, piesele fiind vandute pe piata neagra", a adaugat Florea.
Printre clientii detectivilor, o pondere destul de importanta o au si firmele de leasing. ''Suntem solicitati pentru a da de urmele unor clienti care au luat masini pe firma, in general, si care, dupa ce nu au mai platit ratele, nu mai sunt de gasit'', a mai spus acesta.
Stii cu cine faci afaceri ?
Dincolo de acest tip de investigatii, detectivii particulari sunt tot mai solicitati pentru a investiga partenerii de afaceri ai clientului.
''In ziua de astazi, cand din cauza blocajului financiar, risti sa nu iti mai vezi platite facturile, sunt oameni de afaceri care ne solicita sprijinul pentru a afla cu cine au de-a face, in ce situatie financiara se afla partenerul de afaceri, daca au avut