Peste 61.000 din cele 87.600 de autoturisme înmatriculate în primele cinci luni reprezintă maşini second-hand importate din Europa de Vest, potrivit statisticilor Direcţiei Regim Permise şi Înmatriculări Vehicule din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
În acelaşi timp, înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 25% la nivelul lunii mai, la aproape 8.700 de unităţi, potrivit statisticilor Direcţiei Regim Permise şi Înmatriculare a Vehiculelor, fiind a doua cea mai bună lună din acest an, după aprilie.
În condiţiile în care anul trecut pe fondul crizei economice înmatriculările de maşini second-hand au înregistrat un declin aproape la jumătate comparativ cu vânzările de maşini noi, în 2010 acestea şi-au accelerat scăderea. Chiar şi aşa, acestea cu toate că se menţin la un nivel de cel puţin 3.000 de unităţi peste volumul de înregistrări de maşini noi. Astfel, la nivelul primelor cinci luni ale acestui an, două din trei maşini înmatriculate au fost importate din piaţa vest-europeană. Şi dacă în a doua parte a lui 2008 s-au importat foarte multe maşini mai vechi de opt ani, în prezent se preferă în general maşini cu motoare Euro 4, fabricate după 2005-2006.
Volkswagen, pe primul loc
Pe locul întâi în topul celor mai importate mărci în ceea ce priveşte înmatriculările second-hand este Volkswagen, cu peste 3.700 de maşini la nivelul lunii mai, adică de peste cinci ori mai multe decât cele noi vândute oficial pe piaţa locală în acelaşi interval. VW este urmat în clasament de Opel, cu aproape 3.500 de maşini, şi Ford cu circa 1.300. Imediat după cele trei mărci "de volum" sunt poziţionate brandurile din segmentul premium, BMW, Audi şi Mercedes-Benz, cu aproximativ 1.000 de maşini fiecare, adică de zece ori volumul vânzărilor de automobile noi. Cele mai scumpe maşini second-hand înmatriculate în mai au fost două modele Bentley şi un