Müller Dairy România, subsidiara locală a producătorului german de lactate cu acelaşi nume, înfiinţată printr-un joint-venture cu grupul israelian CBC, a câştigat în ultimul an 4% din piaţa iaurturilor cu fructe şi mix (până la 12,1%) şi se pregăteşte să atace un nou segment: iaurtul alb, o piaţă de peste 65 de milioane de euro.
În urma creşterii cotei de piaţă deţinute pe plan local, cifra de afaceri a filialei grupului german Müller a depăşit anul trecut cinci milioane de euro, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor companiei.
"Am continuat să investim în promovare şi am făcut multe campanii cu degustări de produse. Am fost nevoiţi să facem unele schimbări de strategie, dar nu majore, pentru a ne putea atinge obiectivele într-un an de criză economică. Am fost avantajaţi de know-how-ul pe care îl avem şi de faptul că importăm, motiv pentru care ne este mai uşor să ne adaptăm cerinţelor pieţei", a declarat Jacob Katz, 57 de ani, preşedintele Müller Dairy România.
El nu a dorit să ofere foarte multe detalii legate de schimbările de strategie realizate în ultimul an, dar a menţionat că printre acestea s-au numărat şi schimbări de portofoliu, prin renunţarea la o parte din produse şi noi lansări.
Müller a intrat anul trecut pe segmentul mainstream al iaurtului cu fructe cu brandul Pezzi di Frutta, pe piaţa laptelui UHT cu marca Müller, şi şi-a extins numărul de produse pe toate categoriile pe care este prezent (iaurt cu fructe, lapte, lapte cu arome şi desert pe bază de lapte).
Astfel, portofoliul subsidiarei Müller cuprinde în acest moment 35 de produse şi va continua să fie extins şi în 2010, potrivit lui Katz, primul segment vizat pentru anul acesta fiind piaţa iaurturilor albe. "Această lansare face parte din strategia Müller de dezvoltare pe piaţa românească", a spus managerul companiei, fără a dezvălui obiectivele Müller pe acest seg