Compania Devin, cel mai mare îmbuteliator de apă din Bulgaria, ţinteşte în acest an triplarea volumelor vândute pe piaţa românească faţă de 2009 şi mizează în special pe bidoanele de apă de izvor de 7 litri şi 11 litri.
"Vom vinde foarte multe litraje mari (bidoane de apă - n. red.) în acest an şi vrem să ajungem la volume de 12 milioane de litri distribuite în România, faţă de 4 milioane de litri în 2009", a declarat Dragoş Apostolescu, Country Manager al Devin România.
Afacerile companiei pot fi estimate la circa 2,5 mil. euro la nivelul lui 2010, valoare de peste două ori mai mare decât cea de anul trecut.
Bidoanele de apă reprezintă peste 60% din rulajele realizate de Devin la nivel local, compania având în portofoliu şi apă de izvor carbogazoasă, plată la recipiente mai mici şi apă cu arome de fructe.
Producătorul are un buget de promovare de 400.000 de euro pe piaţa locală în 2010, acesta fiind al treilea an al său de operare în România.
"Aceasta este cea mai importantă piaţă externă pentru Devin, iar intrarea în România a fost în acelaşi timp primul proiect al companiei de extindere în regiune", a mai spus Apostolescu.
Producătorul bulgar a fost preluat anul trecut de către fondul american de investiţii Advent, ceea ce i-ar putea grăbi extinderea pe pieţele externe.
Reprezentantul Devin a mai precizat că ţinta pe piaţa românească este atingerea unei cote de 10% în următorii cinci ani, ceea ce i-ar putea aduce afaceri de circa 30 mil. euro.
Piaţa locală a apelor este dominată în prezent de îmbuteliatori de apă minerală cu acţionariat românesc, cei mai mari fiind Romaqua Group (Borsec), European Drinks (Izvorul Minunilor) şi Perla Harghitei.
Producătorul Borsec - cel mai mare brand de pe piaţă - îmbuteliază anual peste 300 mil. litri de apă, având trei mărci în portofoliu, dar şi sucuri şi bere.
Cei mai