Bugetul alocat pentru un angajat este, în medie, de 200 euro pe an
Nivelul este mai mic decât cel recomandat şi cu mult mai mic decât alocau occidentalii cu un deceniu în urmă
Companiile din România au şi îşi propun bugete de pregătire profesională a angajaţilor însă acestea sunt, în 2010, de 4-5 ori mai mici decât erau la începutul acestui deceniu în ţările din Occident cum ar fi SUA şi Marea Britanie. Bugetul anual alocat de companii pentru trainingul angajaţilor este, în medie, de 200 de euro pe salariat, potrivit unui studiu realizat de asociaţia HR Club, iar o treime dintre respondenţi au declarat că au un buget, pentru această activitate, sub valoarea indicată.
HR Club şi Daedalus Millward Brown au realizat, în perioada aprilie - mai, un studiu pe un eşantion de peste 200 de manageri generali şi directori de resurse umane din România, analiza urmărind piaţa resurselor umane în primul trimestru al anului 2010, prin comparaţie cu ultimul trimestru al anului 2009.
"Conform studiului, o treime dintre respondenţi declară că bugetul alocat pentru training/angajat este mai mic de 200 de euro. Între cele mai utilizate metode de instruire a angajaţilor rămân training-ul intern (86,2%) şi training-ul extern (66,6%), un loc important revenind şi platformelor de e-learning (40,1%). Programele de MBA reprezintă o modalitate restrânsă de dezvoltare a angajaţilor, doar 11,9% dintre companiile respondente investesc în astfel de programe", se arată într-un comunicat al asociaţiei.
De ce au avut succes companiile din Occident? Pentru că alocau de 5 ori mai mulţi bani
În Statele Unite, în 2002, potrivit unui studiu realizat de Asociaţia Americană de Training şi Dezvoltare, media într-o companie mică cheltuia aproximativ 700 dolari (aproximativ 580 de euro), în timp ce în cazul companiilor mai mari această sumă era dublă s