Companiile care oferă servicii de taxi aerian şi-au redus tarifele cu până la 50% pentru a atrage clienţi şi se aşteaptă la o revenire a pieţei în a doua parte a lui 2010.
Operatorii de transport aerian în regim de taxi au crescut numărul ofertelor promoţionale începând cu anul trecut, când cererea pentru aceste servicii a început să scadă pe măsură ce bugetele companiilor, principalii clienţi care închiriau aeronavele pentru transportul de business, s-au redus considerabil.
"Am lansat începând cu anul trecut oferte promoţionale şi am făcut reduceri suplimentare. De exemplu, pentru anumite aeronave, ora de zbor a scăzut în 2009 de la 1.800 de euro la 1.300-1.400 de euro", spune Cristina Mitchievici, reprezentantul Regional Air Services (RAS), companie care oferă servicii de zboruri aviochimice, lansări paraşutişti, tractare bannere, aerotaxi şi zboruri de agrement.
RAS are o flotă de 16 avioane şi trei elicoptere cu o capacitate între unu şi opt locuri. "Săptămânal avem cam 4-5 curse, iar pentru zborurile interne, majoritatea sunt cu plecare din Constanţa şi Bucureşti către alte mari oraşe din ţară. Extern, destinaţiile cele mai frecvente sunt capitalele europene apropiate", spune Mitchievici, care menţionează însă că serviciul de taxi aerian ocupă doar o pondere redusă în activitatea firmei. "La nivel de încasări, chiar dacă am scăzut pe taxi aerian, am reuşit să creştem pe celelalte segmente."
Pe de altă parte, Heni Haider, proprietarul companiei Efly, care se ocupă cu intermedierea închirierilor de aeronave, precizează că în primul trimestru din acest an au existat mai multe cereri faţă de perioada similară a anului trecut, însă dintre acestea, foarte puţine s-au concretizat.
"În ceea ce priveşte comenzile mari, pentru companii sau oameni de afaceri, numărul acestora se menţine scăzut. Este încă slab comparativ cu volumul de zb