Vineri noaptea, străzile din Bucureşti erau pline de tineri care se plimbau între galeriile răsărite în blocuri comuniste, mansarde, case boiereşti, subsoluri şi tot felul de ascunzişuri din Capitală.
Ca să se răzbune pe oraşul cam adormit, bucureştenii au început să organizeze nopţi albe cu tot felul de momeli culturale. Au fost noaptea muzeelor, noaptea devoratorilor de publicitate, noaptea albă a galeriilor de artă, iar la sfârşitul lunii vine noaptea institutelor culturale. În plus, tot felul de evenimente care ţin până târziu împrumută ideea atractivă de noapte albă. Dintre toate nopţile astea, cea a galeriilor e cea mai încurcată: ai 8 ore să vizitezi 40 de galerii, care scot la înaintare 140 de artişti într-un fel de supermarket cultural răspândit prin tot oraşul.
În căutarea capului de iepure
Arta contemporană în România e când ignorată, când fugărită. Cu toate astea, galeriile răsar ca firele de iarbă prin crăpăturile asfaltului şi oferă spaţiu de exprimare tinerilor artişti. Am reuşit să vizitez până la 4.00 dimineaţa 13 galerii, reprezentative pentru felul în care arta contemporană scoate capul din subteran. Locurile sunt marcate cu afişul evenimentului, un cap de iepure cu privire de criminal, care arată ca însemnul vreunui grup de satanişti. Pornesc de la Cărtureşti, o librărie care s-a transformat în mall cultural fără să renunţe la atmosfera de mică ceainărie. La subsolul casei de pe strada Arthur Verona stă agăţat pe pereţi Barack Obama, pictat în fel şi chip de Valeriu Mladin. După ce te uiţi la picturile cu pantoful zburător sau turnurile gemene (înainte şi după), eşti invitat să-ţi faci o poză cu artistul, pe fondul unui tablou cu Abraham Lincoln alături de Obama. Odată îndeplinit capriciul artistului, pornesc pe Arthur Verona, stradă închisă circulaţiei pentru evenimentul Street Delivery.
Publicitatea îşi deschide filiale