Serviciile din cadrul Universităţii “Babeş-Bolyai” de care studenţii sunt cei mai mulţumiţi sunt cele de la Biblioteca Central Universitară, relevă un studiu al Organizaţiei Studenţilor de la UBB (OSUBB) care urmăreşte să identifice nevoile reale ale studenţilor. De cealaltă parte, studenţii sunt cel mai nemulţumiţi de serviciile de secretariat.
în cadrul sondajului OSUBB au fost intervievaţi 1.132 de studenţi şi masteranzi de la 12 dintre cele 21 de facultăţi ale UBB, între 10 şi 23 mai.
La secţiunea “Dimensiunea socială a învăţământului” din cadrul sondajului, care include cantinele şi căminele studenţeşti, bibliotecile de facultate, sau logistica şi secretariatul facultăţilor, gradul de mulţumire privind bibliotecile deţine cel mai mare procentaj comparat cu celelalte servicii sociale ale UBB. Astfel, 70% dintre repondenţi s-au declarat mulţumiţi sau foarte mulţumiţi de biblioteca facultăţii.
De cealaltă parte, 21 dintre repondenţi nu sunt deloc mulţumiţi de secretariatul facultăţilor, în vreme ce unul din doi studenţi sunt nemulţumiţi de căminele studenţeşti şi logistica facultăţii.
“Numărul mare al studenţilor care s-au declarat mulţumiţi şi foarte mulţumiţi de biblioteca facultăţii poate fi explicat şi prin demersurile constante din ultima vreme ale bibliotecile filiale evaluate de a monitoriza necesităţile utilizatorilor”, a explicat directorul BCU, Doru Radosav. El a exemplificat cu “implementări majore” la biblioteca de la Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor (FSEGA) unde au fost modernizate şi estetizate spaţiile de lectură şi unde au fost făcute abonamente la resursele electronice ale Băncii Mondiale. Totodată, la biblioteca de filosofie a fost introdus sistemul accesului liber la raft iar la biblioteca de litere a fost introdus împrumuturile „peste noapte” şi pe termen scurt, de până la trei zile, p