Distribuitorul de presa Rautakirja (fostul Hiparion) si-a bugetat o crestere de 12,5%, pana la valoarea de 40 de milioane de euro, pe fondul eficientizarii operatiunilor, dar si al iesirii de pe piata a principalului competitor, Rodipet.
“Criza ne-a ajutat pentru ca Rodipet s-a inchis, ceea ce era previzibil, si atunci foarte multe volume au venit catre noi. Acum suntem singurul distribuitor de presa cu acoperire nationala”, a declarat Dan Vasile, director general al Rautakirja Romania, companie care a achizitionat Hiparion in 2004. Incepand cu anul acesta, Hiparion a preluat numele companiei-mame, intr-un amplu proces de restructurare menit sa intareasca stabilitatea financiara a distribuitorului.
Oficialul a adaugat ca dupa declansarea unui proces intens de taiere de costuri, insotit de schimbarea managementului, Hiparion a reusit sa atinga break-even-ul (cheltuielile egaleaza veniturile) intr-un termen de opt luni, in conditiile in care ani de-a randul inregistrase pierderi.
Compania a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de 35 de milioane de euro, in scadere fata de cele 40 de milioane de euro raportate in 2008, potrivit site-ului Ministerului de Finante. In 2008, pierderile firmei s-au cifrat la circa 3 milioane de euro.
Criza de lichiditati a impins insa pierderile distribuitorului de presa la un total de 20 de milioane de euro. “Avem de recuperat din creante sume infernale, deci pierderile noastre au fost extraordinar de mari. Avem si procese, dar in Romania nu poti sa faci nimic. Un caz este cel al Simetria, care ne datoreaza 700.000 de euro”, a spus seful Rautakirja Romania.
La nivel de investitii, Vasile a anuntat ca tocmai a achitat prima transa pentru achizitionarea unei noi masini de cartare in valoare totala de 700.000 de euro, care eficientizeaza procesul de returnare al publicatiilor. “Daca inainte revista trecea