Vlădescu: Nu avem bani pentru F-16
Gripen vrea să ne împrumute cu o perioadă de graţie şi cu dobânzi foarte joase după aceea
Eurofighter ar putea genera un transfer de tehnologie în ţară
Declaraţia făcută săptămâna trecută de ministrul Finanţelor, Sebastian Vlădescu, pare să fi spulberat, cel puţin pentru moment, visul românilor de a înlocui flota de avioane multirol. Precizând că achiziţionarea avioanelor F-16 este "de neacceptat", pentru că în prezent România nu îşi permite să aloce 1% din PIB pentru achiziţii militare, Vlădescu a explicat că, deocamdată, cheltuielile bugetare sunt reduse la un nivel care să asigure doar supravieţuirea instituţiilor statului, nu şi înlocuirea aparatelor de zbor.
"Nu sunt bani pentru avioanele F-16. Nu văd de unde ar putea da România 1% din PIB pentru achiziţii militare. Nu există cheltuieli cu F-16, e o discuţie, în niciun caz astfel de cheltuieli nu sunt posibile în momentul ăsta. Nu există nicăieri în buget o majorare de cheltuieli în zona achiziţiilor militare. Nu există în acest moment o aprobare a Parlamentului pentru această achiziţie. Este un subiect care astăzi este de neacceptat", a precizat Vlădescu.
Aprobată în luna martie de CSAT, achiziţia unui pachet de avioane F-16 second-hand la preţul de aproximativ 1,3 miliarde de dolari, pare imposibilă acum.
Nici "rivalele" de la Alenia Aeronautica sau SAAB nu par să fie favorizate, chiar dacă oferă offset-ul este avantajos.
Gripen ne dă off-set 100% şi 10.000 locuri de muncă
La jumătatea lunii trecute, preşedintele Comisiei de Apărare din Senat, Teodor Meleşcanu, anunţa că suedezii de la SAAB au venit în Parlament cu o ofertă de 24 de avioane multirol care prevede off-set de 100% şi au promis crearea a 10.000 de locuri de muncă în România. Oferta Gripen nu include însă şi costurile legate de armamentul care va