Salvamontiştii au ajuns să închirieze o maşină de la un particular, ca să poată acorda ajutor turiştilor aflaţi în dificultate, odată cu înfiinţarea Carpatmontana Serv SA.
Serviciul Salvamont Dâmboviţa a ajuns în pragul agoniei. Şi, asta, urmare înfiinţării SC Carpatmontane Serv SA, un mamut economic având ca asociaţi Consiliul Judeţean, cu 99,5% din acţiuni, şi SC Lucrări Drumuri şi Poduri Dâmboviţa, cu 0,5%. Conform hotărârii de înfiinţare, Carpatmontana Serv îşi realizează obiectul de activitate – Hoteluri, facilităţi de cazare pentru vacanţe şi perioade de scurtă durată - cu bunurile mobile şi imobile asigurate de Consiliul Judeţean şi instituţiile subordonate. Prima decizie a directorului Carpatmontana Serv, Emilian Sârbu, a fost aceea de a retrage la garaj toate autoturismele care deserveau Salvamontul. „Noi nu am preluat nicio activitate a acestui serviciu. Am preluat doar administratorul, doctorul şi un paznic. Am preluat şi maşinile fiindcă sunt ale Carpatmontana Serv SA. Reprezintă aportul Consiliul Judeţean la capitalul societăţii. Consiliul Judeţean ne-a dat aceste maşini şi vor fi utilizate de salariaţii noştri. Deocamdată, cei de la Salvamont nu sunt salariaţii noştri. Nu ştiu cu ce se descurcă. Nu este problema mea”, spune Emilian Sârbu.
Consiliul Judeţean a cerut să se returneze maşinile către Salvamont
Doru Diaconescu, coordonatorul Serviciului Salvamont, ne-a declarat că se află într-o criză fără precedent. A fost nevoit să închirieze de la un particular o Dacia pentru a putea patrula cât de cât zona montană, unde au început deja să vină turiştii. Autoturismul de teren Mitsubishi L200, care are instalate o staţie de emisie-recepţie şi o macara pentru intervenţie, zace la Târgovişte, în garajul Carpatmontana Serv. La fel, ATV-ul cu care se deplasau salvamontiştii în zonele greu accesibile. „Sâmbătă, după-amiază, s-a produs un a